Stop loving you

Idag fick jag ett svar på min fråga. Om man kan sluta älska. Om det går, efter en lång tid. Jag trodde verkligen att det gick, att sluta älska någon. Det låter så enkelt, bara några ord så är det borta. En känsla, det är väll enkelt. Jag argumenterade emot och trodde visst att man kan sluta älska. Det var för att han var så säker på sitt svar, som om det inte fanns något annat svar.
"Kan man sluta älska någon?"
"Nej"
Bara ett nej sådär, utan att känna mig. Jag hittade inget svar på den frågan, om man kan sluta älska. För jag vet inte. Det kanske inte går, kanske man bara inbillar sig att man har slutat. Att allt fortfarande känns tungt och jobbigt ibland. Vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0