Haj då

Träffade min son Chant idag, myspys! Det var helt klart en jätte bra och rolig kväll innan jag ska åka till Dalarna, imorgon. Vill åka men endå inte, nu när man har börjat lära nya människor vill man inte åka bort juh. Men men, grattis pappa <3

Vi ses om någon vecka eller så, pussåpuss

Lörday

Sitter som vanligt i min säng och njuter av mitt sommarlov, hela jag är varm och påväg att bli sjuk. Tack vare för mycket havsbad och sova tillsammans med en sjukling, men det var det värt.
Vi kom till en ö som heter Ljusterö och hälsade på ägarna av huset och skyndade till midsommar stången, där blev det mat och dans med barn. Vi kom tillbaka till huset och hälsade lite till, satte upp tältet och fikade. Efter fikat blev det bad för mig, Karro och Max, jag fick mina efterlängtade "hoppa i vattnet" bilder. Resten av kvällen åt vi, dansade, åt lite till och till slut var klockan halv 3.
På morgonen vaknade vi av att det var stekhett i tältet och det var sol ute, vi åt frukost, packade ner tältet och trippade glatt ner för att åka vattenscooter. Åh, det var det roligaste jag gjort på länge!

På måndag åker jag till Dalarna, saknar Patric.

Vatten bilderna

Nu drar vi!

GodmorgonGodmorgon

Onsday

Hejhopp! Åkte till stan med karro för att se på bion "What happens in Vegas" men på bussen blev vi taggade på fotbollen i kungsträgården. Men när vi kom dit så stängde poliser och vakter satt man inte kunde komma in och vi var för korta för att stå utanför och kolla, med målade Svergie flaggor satte vi oss på bion och smaskade i oss popcorn. Efter bion åkte vi till Ektorp och träffade på lite människor där. Charlie höll i mina armar och ben (hur nu det gick till) och samtidigt så målade Karro i hela mitt ansikte med Mcdonalds ansiktfärg, så nu har jag stått och gnuggat bort det. Typiskt att Svergie inte vann, BLÄ.
På fredag åker jag med Karros familj och firar midsommar! Majsigt.
Samtidigt åker Patric bort, 3 veckor utan honom. Sättet du äter äpple kommer jag sakna, haha.

Nu blir det varm mjölk med honung, tjing bing

tisday

Shululu! Ligger i sängen och har tränat nyss, är helt slut i kroppen och det blir en lungn kväll hemma idag. Idag kom det första sommar regnet, jag hade patrics jacka så jag blev inte blöt! Inser faktiskt att jag kommer sakna vår klass när jag kollar tillbaka på alla bilder. Snart blir det film och naturgodis.

Richard & Jessica, puss på er

Sönday

Yoyoyo, alis is back in the days. Igår var det fotboll och jag var hemma hos Anna med Patrics friends, det var nice förutom att Svergie förlora. Efter en liten tur till Finntorp och mcdonalds och efter att jag ätit kinderägg så åkte vi tillbaka till Anna och såg en basketfilm. Jag och Patric åkte till han och somnade efter ett tag. Nu är det sol och jag ska träna med mamma om en timme, sen ska jag träffa bästisen Hampus! Jag och mamma var på Parken Zoo häromdagen och jag lyckades fånga en stående flamingo.

Pusse

Mjau

Whats crackin? Jag har mega huvudvärk och kom precis hem (för 20 min sen), äter vattenmelon och dricker vatten. Vattenmelon är nog det godaste som finns på sommaren! Jaa... vad hände idag då? Jo jag var med Patric hemma hos Anna med några sköna människor, efter några timmar drog vi ut och träffade ännu mera sköna människor. Efter ett tag fick jag nog av sköna människor så jag satte mig på bussen och åkte hem. Jag vill åka utomlands nu,nu,nu,nu och det värkar som om det blir en resa till polen med bästa vännerna Siri & Karro. Well,well svensk sommar är endå bra. På midsommar åker jag och Karro ut med hennes familj, shiiiiihuuhuhuhu.

Nu ska jag sova, blöt puss i pannan

Barnvakt

Sitter i Järla Sjö hemma hos en familj med Siri, vi är barnvakt för två barn och har precis beställt hem pizza och thai mat. Jag och deras söta dotter Sanna sitter framför datorn och skrattar.
Vi kollade på bilder och då sa söta dottern.
Siri - det är Alicias pojkvän
Söta dottern - vaddå? pussas dom eller?
Siri - aaa, är det äckligt.
Söta dottern - det är det värsta jag vet.

Nu har hon en skål på huvudet och nu vill hon skriva en mening, puss på er.

"puss                                                                                                                                                                                                               jikyikmhgklygjklt6jt,löyhjmik9fx,möui9utfgjkliuykly8u.bhfm,ljuhvsgvhrffgfbhghfdsfggghdjhvbhgbggdgytgghghdgcfgtgfgfftgfgg
puss sanna jag är kär i david och daniel"

Torsday

nämen Tjenare!
Åh, vilken perfekt deg dag. Jag har bara degat hela dagen och ätit deg. Jag laddade till och med min kamera och tog lite bilder på målningen jag fick för mig att göra. Ligger i sängen och lyssnar på Jason Mraz och Marvin Gaye. Det är sol nu och jag ska vara barnvakt med Siri på kvällen. Vi ska äta pizza och se på film. Mys mys mys.
Nu kommer bilder, WIEHO

Solnedgång

Extrem närbild på hjärtformat sönder kliat myggbet på min arm

Favorit nagelack

Alla bilder är tagna av mig. Pusse

Hejhoppsan.
Min kamera ligger på hyllan och samlar damm, den hinner aldrig laddas och får aldrig följa med. Jag saknar att foto, måste ladda nu! Jag fick endå lite foto lycka med Siri här om dagen och jag vill ha hennes kamera. Det regnar och jag ska ut med folk, vi ska till bagarn och sen vet jag inte. Det är endå härligt med regn, speciellt på sommaren. Mamma bakar bullar som är mega stora och jag längtar efter en tugga. Nu blir det bilder, pusse.

Shulululu

Kan inte sluta njuta av ordet SOMMARLOV, så himla skönt! Jag har redan börjat glömma bort vilken dag det är... Dagarna har gått fort och jag har gjort massor verkligen. Igår sov jag hos Kajsa med Marcus, Elias, Patric, Viktor, Karolina och Ronja. Det blev filmen Honey och super varmt i rummet, killarna låg och skämtade hela natten. Det blir en Kajsa kväll idag igen, fotboll och godis. Jag har rosa klänning och smaskar på mitt tuggummi, nu måste jag nog åka men ha det bra allihopa. Lägger in lite bilder från Mickis tjejmiddag någon dag

Puss

Holy Makarony

Idag är det sol igen (glad gubbe) och jag och mamma åkte till sickla och inhandlade shorts (som är på bilden), badshorts med blommor på och vit bikini. Vi åkte till min moster och hamnade på ett glass café, saffran och Danish appelpie glass blev det och vegitariskt buffé på Åhlens. Nu ligger jag i min säng med mina nya shorts och bara tar det lungt. Om ett tag ska jag träffa Karolina och Kicki. Ha det bra pusseee

SHOOOO

Sommaaaarrrrrloooooooovvvv. Säger bara: Äntligen! Det var ändå lite sorgligt när vi satt där i klassrummet och drack Coop päron cider och åt sura jordgubbar och kollade när Jörgen öppnade sin present (som innehöll en kopp). Vi fick alla en cd med bilder från våra 3 år och klassens balfoto, kommer nog sakna alla er E1:or. Men nu är det nya tider och jag har hunnit med massor på de här 1 1/2 dagarna. I Torsdags så åkte jag och Karro till långan och badade med Cajsa, vi simmade över till andra sidan hela tiden och spenderade mest hela dagen i långan. Efter lite pizza, Cajsas mittbena och pizza sallad i håret så åkte jag och Karro hem på hennes morrande moppe. Vi fixade oss och jag fick chansen att använda mina nya kilklackar från H&M. Vi åkte vidare till en studentskiva och var allmänt trevliga. När tårtan började skäras upp så sprang vi iväg och åkte till Karros basket kompisar. Det var trevligt och deras musik var den bästa jag hört.
Idag så vaknade jag upp hos Karro och vi såg på film tills vi var tvugna att komma ner och hjälpa till med frukosten, som vanligt var det underbar frukost med allt möjligt fram dukat (MUMS). Efter ägg gula över hela min hand så var vi sugna på att ha vattenkrig, jag vann såklart och när vi hade tröttnat på vatten så åkte vi till Hemköp och köpte snickersglass. Det var gott och det kändes som SOMMARLOV! Vi solade lite och jag åkte hem till mig för att dusha. Patric hämtade mig på moppe och vi åkte till Myrsjön för att mysa. När klockan blivit halv 7 var jag tvungen att åka hem och Patric åkte hem till sig, Siri kom till mig och vi åt middag. Blabla... jag och siri åkte till Nacka Strand och åt glass med hennes broder.

Puss gurka

Onsday

HEEJ! Jag är jätte trött men är endå jätte pigg.. Hmmm.. hur går det ihop? Vaknade hos Patric klockan halv 12 och åt frukost utan han. Haha, medans han var i skolan så fick jag ta det lungt och inte stressa. Med super fint väder åkte jag in till slussen för att möta upp klassen. Vi åkte till tanto och hade picknick och spelade lite fotboll, klassen tröttnade fort och vid halv 4 åkte vi hem. Jag ville bada så jag åkte till Järla sjö och blev i puttad (igen) med kläder på.  Balen igår var jätte kul och vi tog massor av roliga kort! Det blev fyrverkerier och massa dans, åh och imorrn så är myrsjö historian slut.

Det blir bara några få bilder här från balen men resten finns på Bilddagboken (Ashling) och facebook!

min klänning och jag är kära som ni ser

Tisday

Åh, kunde lika gärna vart ledig idag istället för att gå upp super tidigt. Det är helt underbart väder och jag sitter på balkongen i skuggan och har ätit yoghurt med flingor. Sista "seriösa" skoldagen idag och det känns bra, vill bara ha sommarlov nu och åka bort. Skönt. Jessica och Richard kommer hit snart och Jessica ska göra slingor på mig. Sen ska vi göra oss iordning till balen. Shhhhiiihu. puss

YOOOO!

Hejhej, nu är jag hemma och sitter bekvämt i hampus blommiga shorts och patrics randiga tjocktröja. Vår lilla klassresa blev faktiskt as kul och jag skrattade åt mig själv som vanligt, vi åt underbart gott mat, vi lekte lekar och vi la oss på klippan mitt i natten och somnade. Det blev perfekt väder och jag solade hela väääägen hem när vi paddlade. Nu är det mina händer som är brunast. Jaja, imorrn är det BAL! Rosa klänning, rosa smink , rosa skor och rosa nagelack. Nyss badade jag, mitt 4:dje bad på det här året. Börjar komma upp i 10 tal snart. Sebbe blev i puttad med alla kläder och sin longboard och jag fick mina tår uppskrapade. Attans.

Nu mina vänner blir det bilder :

Sönday

Nu bär det iväg, buss till skogen sen vandra till björnö sen paddla i 2 timmar och gå av på Korsholmen sen sätta upp tält, bada, sola, grilla, laga mat och ta kort sen partaja i våra tält (hihi wieho) sen är det morgon och sen äta frukost sen äta lunch sen sola, bada och ta kort sen paddla tillbaka sen ta bussen till staden sen HEM!

Åh jag är super taggad.  9e1´s sista klassresa. Puss på er.
Jag ska bli brun på vår lilla resa, brun som aldrig förr.

Gårdagen: Jag träffade Erick, Krisse, Andi och Agnes i slussen där vi stod och planerade vår kväll. Vi bestämde oss för en vattenpipa kväll på djurgården. Jag och Erick åkte till han och hämtade lite saker och så vandrade vi vidare, när vi var ungefär 40 mil ifrån hans lägenhet så kom han på att han hade glömt badbyxor. Jag suckade djupt men efter ett tag var vi på väg. Det var hur mysigt som helst att gå på kajen och allt påmindes om Spanien.

Blev sugen på gamla bilder. Åh